Usluge socijalnog radnika

Socijalni (stručni) radnik predstavlja osobu koja obavlja osnovne stručne poslove u neposrednom radu sa korisnicima. Socijalni radnik vrši:

  • prikupljanje podataka
  • identifikaciju i mapiranje potencijalnih korisnika
  • koordinaciju edukativnih poseta na projektu
  • koordinaciju aktivnosti mobilnog tima
  • prikupljanje i analizu informacija od strane mobilnog tima
  • timsku procenu potreba korisnika i definisanje individualnog plana usluga
  • izradu plana strukturisanih aktivnosti korisnika
  • pravljenje kalendara aktivnosti
  • vođenje, popunjavanje i čuvanje dokumentacije korisnika
  • informisanje korisnika

Takođe se angažuje na usmeravanju, praćenju i pružanju podrške ostalim saradnicima, u cilju postizanja razvoja i dostupnosti usluge.

Porodice korisnika su često neinformisane o socijalnim pravima i uslugama koje mogu ostvariti. Informisanje korisnika je od velike važnosti, jer se na ovaj način uspostavlja saradnja sa porodicama i omogućava im se da shvate koje benefite mogu ostavariti korišćenjem usluga projekta.

Informisanje o usluzi treba da pruži deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicama sledeće informacije:

  • ko su korisnici kojima je usluga namenjena
  • o sadržaju i realizaciji usluge koja se pruža
  • o postupcima i procedurama za korišćenje usluge
  • o osoblju angažovanom na realizaciji usluge
  • o vremenu koje će angažovano osoblje provesti u radu s korisnikom